<<<  -  1  2  3  -  >>>

Ścieżka pieszo-rowerowa „Brzegiem człopskich jezior” to z pewnością jeden z najładniejszych szlaków w powiecie wałeckim. Trasa okraszona jest licznymi tablicami dydaktycznymi i miejscami postoju, a została wyznaczona w 2001 roku. Szlak ten pokazuje pełen koloryt na wiosnę i jesienią, choć najlepszym okresem na zwiedzanie wydaje się przełom kwietnia i maja, kiedy to kwitnie narażona na wyginięcie turzyca ptasie-łapki.  »» więcej
Wałcz – J. Smolno – J. Łubianka – Ostrowiec (14km)

Długość tego szlaku wynosi wg przewodników 14 kilometrów, na co składa się zapewne, charakterystyczny dla pojezierzy, teren pagórkowaty i jego przewyższenia. Najbardziej charakterystyczne dla tej trasy są długie, leśne przeloty, dlatego można pokusić się o stwierdzenie, że spacer tym szlakiem jest przeznaczony dla cierpliwych i wytrwałych wędrowców. Jednak plusem jest fakt, że jeśli mamy do czynienia z długimi prostymi, to  »» więcej
Wałcz - Pluskota - Kłębowiec (ok. 7km)

Szlak rozpoczyna się w Wałczu, przy ulicy Żeromskiego, która kieruje go poza obręb miasta. Dalej prowadzi wśród pól uprawnych, działek i łąk. Polna droga, ocieniona starymi drzewami doskonale nadaje się na wędrówkę w słoneczne dni. Dodatkową atrakcją szlaku są kamienne kapliczki z płaskorzeźbami przedstawiającymi biblijne sceny, oddalone od siebie o kilkaset metrów.  »» więcej
Tuczno PKS - plaża kąpielisko - pole biwakowe - rynek stanica harcerska - UMiG Tuczno - PKS (12km)

Szlak rozpoczyna się na przystanku PKS w Tucznie i prowadzi na północ przez park miejski, gdzie po prawo są pozostałości po starym cmentarzu ewangelickim, który służył do 1945 roku, a po lewo widać zaniedbane boisko piłkarskie. Po dojściu do szosy należy skręcić w lewo i udać się kierunku gościńca „Dobrawa”, w dalszej kolejności należy trzymać kierunek zachodni przez całą długość  »» więcej
Nadarzyce - rezerwat 'Diabli Skok' (11km)

Szlak rozpoczynamy w Nadarzycach, przez które przecina również szlak im. IV Dywizji Piechoty. Przy przystanku PKS blisko kapliczki ruszamy w kierunku Sypniewa. Jeszcze w Nadarzycach przed cmentarzem skręcamy w prawo i idziemy drogą pożarowo-polną mijając po lewej boisko sportowe.  »» więcej

Szlak czarny ZP 1132 (44km) Nakielno – Próchnowo – Piecnik – Toporzyk – Wierzchowo Pomorskie  »» więcej