Nikt tak pięknie nie opisuje krajobrazów, historii czy kultury różnych miejsc na świecie, jak National Geographic. Znakiem rozpoznawalnym pisma są doskonałej jakości zdjęcia z całego świata - to prekursor foto-dziennikarstwa na świecie. Tak doskonałych zdjęć przyrody nie znajdziesz w innym magazynie. Charakterystyczna jest również jego okładka - prostokątna na jednolitym tle i brzegiem niczym w książce.
Kolejnym ewenementem wśród zawartości czasopism jest fakt, iż National Geographic publikuje wiele dokładnych map opisujących artykuły i tematy poruszane na łamach miesięcznika. Często też publikowane materiały stają się myślą przewodnią filmów dokumentalnych i przyrodniczych, jak historia dziewczynki z okładki czerwcowego magazynu z 1985 roku. 14-letnia wówczas uciekinierka z przenikliwymi oczami pełnymi strachu, później zidentyfikowana w 2002 roku jako Sharbat Gula. Jej historia ukazała się w 2003 roku na łamach magazynu a później wyemitowano film dokumentalny. Takich historii nie można pominąć czytając National Geographic. Fascynujące historie pełne pasji i zarażające pasją do podróżowania. Ciekawe opisy podróży osób znanych i cenionych - można powiedzieć, że eksperci doradzają Ci gdzie i jak podróżować.
Pierwszy numer polskiej edycji magazynu - wydawanego pod nazwą National Geographic Polska pojawił się w Polsce w październiku 1999 roku. Obecnie redaktorem naczelnym polskiej wersji jest Martyna Wojciechowska. W Polsce sprzedawany jest w nakładzie ok. 30000 egzemplarzy. Pojawiają się również wydania specjalne, które rozchodzą się jak przysłowiowe świeże bułeczki. Najwygodniejsza do nabycia jest prenumerata National Geographic RUCH numerów dostępnych w Polsce. Przewidziany też jest atrakcyjny rabat w prenumeracie krajowej dla nauczycieli, szkół i placówek naukowych.
Magazyn doczekał się w Polsce również strony internetowej, na której można przeglądnąć artykuły z różnych tematów, skorzystać z ebooków. Jest też sklep z szeroką gamą pozycji książkowych, filmowych oraz butik z firmowymi gadżetami, plecakami, torbami na kamery i aparaty.
Magazyn jest marką samą w sobie - nie sposób wyszukać osoby, która nie wie co to National Geographic.