Jak rozpoznać dobrego managera?

Jak rozpoznać dobrego managera? Zarządzanie grupą ludzi, którzy mają w firmie do zrealizowania konkretne cele wymaga od dobrego kierownika kilku ważnych cech, bez których jego praca nie byłaby skuteczna. Kierownik, manager to przede wszystkim przywódca, który motywuje cały zespół do efektywnego działania oraz pomaga mu przezwyciężyć negatywne emocje jakie mogą pojawić się podczas wykonywania zadania. Istnieją różne szkoły oraz kursy managerskie, które mogą pomóc nam w zrobieniu kariery managera ale prawda jest taka, że charyzmatycznym przywódcą trzeba się urodzić. Na podstawie jakich cech możemy zatem rozpoznać w sobie dobrego managera?
Niezachwiane poczucie własnej siły i wartości

Poczucie własnej wartości to elementarna cecha, bez której żaden kierownik nigdy nie będzie wstanie dobrze wypełniać swoich zadań. Każdy nas najmniejszy ruch, każde słowo oraz każda decyzja muszą być eksponowane i wyrażane w sposób jasny i pewny bez cienia wątpliwości. Nasza charyzmatyczna osobowość ma tutaj kluczowe znaczenie. Wypracowany szacunek do naszej osoby przełoży się bowiem na skuteczność w zarządzaniu całym powierzonym nam personelem. Nie dokonamy tego, jeżeli nie będziemy bezwzględnie przekonani o naszej wyższość. Stanowczość i zdecydowanie

Nad swoją asertywnością musimy pracować od samego początku. Jeżeli nie będziemy stanowczy w naszych relacjach z innymi osobami, nasza pozycja będzie systematycznie się systematycznie osłabiać. Wszystko co mówimy musi być autentyczne. Jeżeli kogoś nagradzamy robimy to w sposób krótki, zwięzły z pewną dawką widocznego zadowolenia, która będzie motywująca dla podwładnych Gdy przyjdzie nam kogoś skrytykować robimy to jednoznacznie i stanowczo z podaniem wszystkich negatywnych działań jakich dopuściła się oceniana osoba. Nasze wskazówki dotyczące poprawnego wykonania zadania będą dla pracownika cennym drogowskazem na przyszłość. Dobry manager nie ulega żadnym podstępom, manipulacjom i innym wpływom, które mają na celu osłabić jego pozycję. Jest nieskazitelny. Współodczuwanie - empatia

Wyrażając swoje komentarze, musimy pamiętać aby nie zamienić się w tyrana. Poziom wewnętrznej empatii jest również cechą, którą musimy w sobie posiadać. Musimy zdawać sobie sprawę z tego jakimi umiejętnościami dysponuje nasza kadra pracowników. Musimy poznać ich dobre a także złe cechy. Empatia w tym przypadku będzie pomocna w celu powierzenia danej osobie takiego zadania, z którym sobie jak najlepiej poradzi. Nie możemy wycisnąć z pracownika umiejętności, których on nie posiada. Pogodny i empatyczny nastrój przydaje się również w chwilach gdy personel jest zestresowany. Empatyczny kierownik potrafi rozładować napiętą sytuację. Przywraca ład i porządek podczas wykonywania zadania. Subordynacja wobec siebie samego

Nie możemy wymagać dyscypliny zawodowej od naszego personelu jeżeli my sami nie będziemy zdyscyplinowani. Samodyscyplina ma być naszym batem, który będzie nas napędzał w chwilach rozkojarzenia i słabości. Realizacja powierzonych nam zadań jest możliwa tylko dzięki stałej koncentracji, szczególnie podczas długofalowych misji. Będąc zdyscyplinowanym wobec siebie samego, będziemy w stanie efektywnie realizować plany firmy, bez względu na opinie otoczenia. Budowanie atmosfery w grupie

Zadania jakie powierzy nam zarząd, przeważnie wykonywał będzie powierzony nam zespół ludzi. Podczas pracy bardzo ważna jest dobra atmosfera w grupie. Spięcia oraz konflikty na tle osobowym jak i zawodowym z pewnością będą się pojawiać, dlatego dobry menager będzie umiał stawić im czoła i zdławić negatywne emocje w zarodku zanim staną się destruktywne dla grupy. Precyzowanie i hierarchizacja zadań

Każdy nawet najmniejszy projekt będzie składał się z różnych etapów. Ważne jest aby dokładanie sprecyzować na czym nam zależy i co chcemy osiągnąć, a następnie tak poukładać zdania aby uzyskać jak najlepszy efekt końcowy. Dobry manager musi umieć stawiać skonkretyzowane celo sobie oraz swojej załodze. Każdy ma znać swoje miejsce i obowiązki. Ważna jest także kolejność zadań i porządek w pracy, aby jeden pracownik nie przeszkadzał w pracy drugiemu.

Zdrowie i sprawność fizyczna

Równie ważną cechą dobrego menagera jest stan zdrowia i wygląd zewnętrzny. Dużo o człowieku mówi to jak się ubiera oraz jak wygląda. Warto uprawiać jakiś sport, który dodatkowo wzmocni nasze poczucie wartości. Bieganie, pływanie, rower. To tylko kilka przykładów aktywności fizycznej, która pokaże naszym podwładnym, że jesteśmy zdrowi i zdolni do pokonywania barier nie tylko w życiu zawodowym ale także i podczas uprawiania różnego rodzaju sportu.

Czy jesteś gotowy podjąć pracę menagera? A może już zarządzasz kadrą pracowników? Przeanalizuj poszczególne punkty artykuły i odpowiedz sobie na pytanie: czy jestem dobrym i skutecznym kierownikiem?

Artykuł powstał dzięki serwisowi www.kopalniapracy.pl oferującego pracę dla managerów w Katowicach
Autor \ źródło:

Pojezierze wałeckie | Inne wiadomości:

MirosławiecWałcz
--- miejsce na reklamę ---

BronikowoStrzalinyKłębowiec
--- miejsce na reklamę ---

NadarzyceCzłopa



VIP

  • Wybierz język
  • Zobacz też

Bank fotografii serwisu UrokiPojezierza.pl

Rogaliki

Rezerwat 'Golcowe Bagno'

Zachowanie się w lesie i na szlaku

  • Polecamy
?>