Szlak niebieski ZP 1130n
Leśniczówka Wałcz - Ostrowiec (4 km)

W połowie drogi między Wałczem a Ostrowcem położona jest po prawej stronie była leśniczówka Wałcz (teraz domek prywatny), gdzie bierze początek szlak niebieski. Naprzeciwko domku przy parkingu dla wędkarzy j. Karasiowego znajduje się pomnik, który możemy zobaczyć. Widnieje na nim napis „W pierwszych dniach lutego 1945 r. radziecka 47 Armia współdziałając z 1 Armią Wojska Polskiego przełamała w tym miejscu Wał Pomorski i okrążyła Wałcz od północy”. Miejsce to i pomnik nie są doceniane i odwiedzane ze względu na jego położenie, zatem tym bardziej zachęcamy by zacząć wędrówkę od tego pomnika.

Od byłej leśniczówki 200 m cofamy się w stronę Wałcza i skręcamy w lewo na tzw. drogę czołgową (aktualnie leśny dukt). Następnie szlak ten łączy się ze szlakiem czerwonym.

Przy skrzyżowaniu po przejściu 1,5 km gdzie oba szlaki skręcają w lewo można zwiedzić powojenny wiadukt po prawej stronie ok. 100m od skrzyżowania.

Od skrzyżowania nasypem kolejowym szlak w kierunku północno – wschodnim biegnie dalej w stronę Ostrowca. Ostrowiec zacznie się jednorodzinnymi nowymi domkami po lewej stronie. Na najbliższym skrzyżowaniu dróg zmieniamy kierunek jeszcze raz w lewo i po ok. 600 metrach dochodzimy do drogi krajowej nr 22 i przechodząc przez pasy dla pieszych jesteśmy przy przystanku PKS w Ostrowcu. Tu kończy się również szlak żółty ZP-1129-y.

Trasa tego szlaku jest krótka, ale bardzo atrakcyjna. Na popołudniowe lub weekendowe spacery wybierają go mieszkańcy Wałcza i Ostrowca. Uroku dodaje mu stary las sosnowy, zagajniki pełne grzybów i w końcowej części widok meandrującej Dobrzycy po prawej. Za rzeką można również wypatrzyć Siedlisko Zbychówka, urokliwe miejsce na odpoczynek i rozbicie namiotu. Wyjeżdżając z Wałcza rowerem możemy pokonać go w ciągu 2 – 3 godzin zupełnie spokojnej jazdy. Od leśniczówki do Ostrowca to czas niewiele ponad godzinkę. Szlak ten wytyczony i oznaczony został w połowie 1998 r. z inicjatywy Stowarzyszenia Gmin Pojezierza Wałeckiego.
Autor \ źródło: Serwis UrokiPojezierza.pl

• Zobacz też

Szlaki konne

Nietoperze

Kotleciki z kurczaka z warzywami